4.5.10

als ik in het bezit zou zijn van een rond de wereld-ticket... (deel 1)

zou ik waarschijnlijk met een ontzettend grote brok in mijn keel en na duizend keer naar de wc te zijn geweest, duizend keer alles gecontroleerd te hebben en duizend keer iedereen geknuffeld te hebben stiekem nog een beetje huilend het vliegtuig in stappen. met m'n camera en notitieboek, en veel enveloppen en lintjes zodat ik uit elk land een kaartje kan sturen. of brieven ofzo.


eerst zou ik naar de færøer eilanden vliegen. gewoon, om heerlijk op het gras schaapjes te liggen tellen. ik zou deens proberen te praten of misschien een beetje færøers en verder ontdekken wat daar allemaal te beleven valt, want eigenlijk weet ik dat helemaal niet zo goed.


met de boot zou ik oversteken naar ijsland, om eindelijk te leren hoe je ð nu echt uitspreekt, en þ en eigenlijk alle ijslandse woorden. (na ontdekt te hebben dat in eyjafjallajökull twee d-klanken zitten snap ik er niks meer van) als hij weer slaapt en ik durf zou ik misschien de eyjafjallajökull beklimmen en vanuit daar een nog veel mooier noorderlicht zien dan al die 5 keren in noorwegen bij elkaar. ik zou natuurlijk naar de blue lagoon en hippe vrienden maken met wie ik voortaan elk jaar naar iceland airwaves kan, en taartjes eten en chocomel drinken in de stad. en ik zou een dag of wat uittrekken om op graffiti-jacht te gaan. het schijnt dat reykjavik daar vol mee zit, namelijk.


vervolgens zou ik naar noord-noorwegen gaan. niet zo nodig om die driehoekkerk in tromsø te zien, maar meer om even als een saami meisje te leven. ik zou sowieso het noorderlicht zien, slapen in een lavvu en elke dag hondenslee rijden en helpen de rendieren over de grens naar finland te krijgen.


in finland zou ik dagenlang salmiakki eten en in heldere meren zwemmen. ik zou langs gaan bij noora, met wie ik al sinds mijn veertiende/vijftiende brieven schrijf en ik zou naar porvoo gaan, ookal had ik daar tot vijf minuten geleden nog nooit van gehoord - door die foto op flickr ben ik verliefd. verder weet ik niet zo goed wat ik in finland zou doen?

de grens naar rusland zou ik in elk geval te voet proberen te passeren....

translation:
places i would visit if i had a ticket to travel all around the world, part one. the beginning of my travels would be færøer islands - iceland - northern norway - finland and then continueing to russia....

4 comments:

  1. Jeetje Marlou, wat een geweldige droom; kom ik er ook in voor als een lieveheersbeestje dat altijd kriebelend over je arm mee loopt?

    ReplyDelete
  2. Wat een foto's! <3 Maar je bent wel Noordelijk georganiseerd :)

    ReplyDelete
  3. Hey Marlou!
    Bedankt voor je comment! En ja, ik zeg het eigenlijk verkeerd, ik heb elke 5 jaar vrij van mijn baas het is idd niet verplicht (zal het verbeteren), hihi... Je hebt een leuke blog en een leuke post! Ik wenste ook dat ik de wereld rond kan, droom droom droom..... Ik volg je met bloglovin' xxx

    ReplyDelete
  4. Eg har veldig, veldig lyst å reise til færøyene og Island. Bloggen din er fin.

    ReplyDelete

comment (in english, dutch, norwegian or german + if you have a question, you might find the answer here):