23.5.10

als ik in het bezit zou zijn van een rond de wereld-ticket... (deel 3)

deel 1: via de færøer eilanden, ijsland, noord-noorwegen en finland...
deel 2: rusland, korea en japan...

zou ik naar nieuw zeeland gaan, om voor 't eerst in mijn leven voet op oceanische grond te zetten! wohoooo. en dude, wat een opluchting om weer borden te kunnen lezen en de mensen te verstaan! onderweg naar het hostel zou ik schaapjes tellen en als een gek om me heen kijken of ik nog kiwis' zag. waarschijnlijk tevergeefs, al vind ik de borden opzich wel al tof genoeg. wat 'n gekke ronde dingen zeg :D. ik zou de steilste straat ter wereld beklimmen en op de top picknicken met hopelijk fijn uitzicht (of schapen). met een camper zou ik alle eilanden doorcrossen, en genieten van de overweldigende natuur. ik zou over touwbruggen lopen (als ik durf), misschien in dezelfde week zowel snowboarden als surfen en in elk geval naar een wedstrijd van het rugbyteam, om voor de start hun maori dansje te zien.


australië zou ik doen omdat het "moet" en ik toch al in de buurt ben, maar eigenlijk trekt het me helemaal niet. surfers, byron bay en rainbow beach zou ik sowieso overslaan. in sydney zou ik even genieten dat ik weer in een stad ben. ik zou op een bankje naar de skyline en alle verschillende mensen kijken, natuurlijk een foto maken van mij voor het opera gebouw en ik zou stiekem toch een kangaroe willen spotten. maar eigenlijk is de enige reden waarom ik naar australië zou willen de australian open ♥.


wel zou ik nog graag even naar bali willen, om heerlijk niks meer te doen dan mijn surfskills te verbeteren (daar kan ik de zee in elk geval niet de schuld geven) en misschien ook wel te paragliden. en vooral veel cocktails te drinken, me te verbazen over het witte witte zandstrand en de palmbomen en weet ik wat allemaal nog meer.

translation:
after scandinavia, russia, korea and japan, i would cross to oceania to enjoy the nature in new zealand, seeing the australian open in australia (besides that, and seeing kangaroos and the sydney skyline, i don't really feel like going to australia) and ending up in bali for paragliding and improving my surfskills.

2 comments:

  1. Eg kunne også tenkt meg å reist dit.

    ReplyDelete
  2. paragliden?! We zagen het vanmiddag in België tijdens onze fietstocht. Ik zei nog tegen pap: "wat zou ik dat nog graag een keertje doen", dus wie weet: "kunnen we samen???"

    ReplyDelete

comment (in english, dutch, norwegian or german + if you have a question, you might find the answer here):