9.5.10

als ik in het bezit zou zijn van een rond de wereld-ticket... (deel 2)

deel 1: via de færøer eilanden, ijsland, noord-noorwegen en finland...

zou ik in rusland komen. waarschijnlijk een beetje skeptisch, want in estland werd ik bang van alle boos uitziende mensen die nooit konden lachen (dat beeld is wel veranderd, over esten) en dan dacht ik telkens "zo zullen russen vast ook zijn". maar door een verslag over st. petersburg in het CJP magazine, en door dit verslag wil ik eigenlijk gewoon wel naar rusland. dan zou ik dagenlang foto's maken van alle mooie gebouwen en alle škoda's (maar dan wel van die oude škoda's, die in nederland niet meer mogen rijden), mijn matroesjka-verzameling uitbreiden en misschien ook beetje bij beetje russische tekens gaan begrijpen. eigenlijk vind ik reizen door landen met gekke / onleesbare woorden sowieso wel leuk. dan ben je nóg wat meer op vakantie.

ik zou europa verlaten en op het vliegtuig springen richting azië.


naar korea, waar ik eerst vast moet wennen aan het feit dat ik opeens XXL ben en waarschijnlijk aan de drukte en het feit dat iedereen rijstkokers heeft en je overal rijst ruikt(?). maar mina zou me door de drukte helpen en ik zou alle fijne koreanen (die ik hier in trondheim heb ontmoet) terug zien en in plaats van hun engelse namen de koreaanse moeten gebruiken. ik zou over cheonggyecheon lopen (want daar wil ik sinds ik café noir zag naartoe), veel te sterk gekruide noodles eten en nachtenlang soju drinken. misschien zou ik gek worden van alle ahhhhhh's en ohhhhh's en jaaaaa's, maar iedereen zou me begrijpen als ik JOGOSEJAAAAA roep. en natuurlijk zou ik op elke foto als een echte koreaan mijn wijs- en middelvinger in de lucht steken en blij worden van alle veel te schattige plakband en papiertjes en eigenlijk gewoon veel te schattig alles.


met de boot zou ik oversteken naar japan, waar ik vast nóg meer aan drukte moet wennen. ik zou (ookal hou ik helemaal niet van vis) proberen sushi te eten, zittend op de grond en met stokjes, en heel heel heel heel veel purikura foto's maken (van die fotohokjes dus). ik zou ook hier waarschijnlijk veel te veel geld uitgeven aan schattige dingen en zowel een cursus amigurumi als origami volgen. en natuurlijk zou ik naar disneyland gaan, en keiyu (een japanner die ik in brussel ontmoette) opzoeken en samen met zijn vrienden een eigen karaoke-kamer afhuren en met uitzicht over heel tokyo de longen uit mijn lijf zingen. en ik zou uren in zo'n spelletjeshal doorbrengen, en en en en...

uiteindelijk zou ik echter ook azië verlaten, om voor het eerst deze reis voet op nieuw continent te zetten!


translation:
part 2 of my dreamtrip around the world. continuiing from part 1 i would go to russia, korea and japan. and after that, i would leave asia and for the first time during this trip enter a continent i haven't been yet! (coming up in part 3.....)

4 comments:

  1. Tip: Van Moskou tot Moermansk via uitzendinggemist met Jelle Brandt Corstius (broer van Aaf!)

    ReplyDelete
  2. Tip: Paul Rosenmöller en het hart van Afrika.
    Wil nog steeds mee, plan is geweldig!!
    Knuffels Mamski

    ReplyDelete
  3. leuk leuk leuk! mijn oma was vorig jaar op vakantie in rusland en die liet ook al die taartjestorens zien (L)

    ReplyDelete
  4. Jaaaa purikura!
    [Zeg, waarom sla je de andere helft van Azië over?]

    ReplyDelete

comment (in english, dutch, norwegian or german + if you have a question, you might find the answer here):