22.4.10

trondheim, noorwegen


waar winter echt winter is, met -26ºC, bevroren haar en tegelijkertijd heel veel zon. met twee paar handschoenen en nog steeds koude vingers en slapen met twee dekbedden én een slaapzak. 's ochtends lag ik graag een uur extra in mijn bed. gewoon, om rustig wakker te worden, maar vooral om die ijzige kou die me elke dag weer opwachtte bij het "uit bed stappen en aankleden", nog even uit te stellen. maar ook winter waar je 2 keer per dag op de bus kan springen om een half uur later op de top van de berg te staan, en vervolgens (bij zonsondergang en met bijna niemand in de buurt) naar beneden te sjeesen. trondheim heeft me winter nóg meer laten waarderen (en om eerlijk te zijn wil ik niet weten hoe ik een volgende winter met max. 1 keer snowboarden ga overleven...)
nu wordt het gras langzaam groen, is de lucht bijna nonstop blauw en doet de zon haar best te overheersen. trondheim in de lente ken ik op dit moment als softijs aan de haven en uiterste vreugde bij de eerste bloemetjes. zonder jas naar buiten moet nog komen, net als op slippers in de bus naar het eiland, en vervolgens zwemmen in het fjord.

over twee maanden ben ik terug in nederland.
dat klinkt echt als overmorgen, twee maanden, maar gelukkig dat er eerst nog een lentewereld voor me open zal gaan.

translation:
about trondheim, where i experienced a real winter for the first time in my life (including snowboarding whenever i want to)! i have two more months before going back to the netherlands, and in the meantime i'll find out what trondheim is like in the spring.

5 comments:

  1. Nou ik zei dus dat de sneeuw er mooi uitzag en dat je moet genieten van je twee maanden nog!! En misschien een compilatie maken van "met sneeuw" en "zonder sneeuw" foto's, als het straks kan :D
    ik lees en kijk trouw, want je blijft een erg hip meisje met hippe verhalen en foto's, wherever you decide to go.

    ReplyDelete
  2. Wow je kunt zelfs met LJ commenten.
    Wat hip. En ik ga het niet nog een keer typen allemaal hoor, geeee.

    ReplyDelete
  3. Jij hebt echt het blogheenenweer

    ReplyDelete
  4. prachtige feateaus :)

    ReplyDelete
  5. Die ijzige kou bij het bed uitstappen, als je dat in Nederland een keer mee wilt maken: kom een keer bij mij logeren in de winter. Het barre Friesland xD

    ReplyDelete

comment (in english, dutch, norwegian or german + if you have a question, you might find the answer here):