23.4.10

als ik nu niet als een gek aan mijn essay moest werken...


zou ik m'n ramen open gooien en de wind mijn gordijnen aan de kant laten blazen. ik heb jammer genoeg geen fijne gekleurde huizen aan de overkant te fotograferen, maar misschien zou ik mensen bij de bushalte kunnen bespieden. of gewoon in het kozijn brieven schrijven.


ik zou m'n haren vlechten en er bloemen in doen, en


vervolgens met slippers op de fiets springen, even twijfelen of ik wel of geen helm op moet (want dat is stom, "ik ben geen duitser", maar er zijn hier wel bergen, "dus dat is eng") en vervolgens toch maar zonder helm de berg af sjeesen. eng.


ik zou de hele berg af sjeesen, tot aan het fjord. waar ik uren zou kijken en schrijven en foto's maken en ik zou origami zwanen vouwen,


en die vervolgens in het bos verspreiden.


eenmaal thuis zou ik de was van de waslijn halen, (want ja - het is gewoon echt "laat je was buiten drogen"-weer)


en vanavond zou ik een feestje geven, zodat mijn kamer er morgenochtend ongeveer zo uit zou zien. met (het liefst nog veel meer) geknapte ballonnen en restjes vreugde die de komende dagen nog niet zo makkelijk zou verdwijnen.

maar nee. terwijl buiten de zon volop schijnt, zit ik binnen met woordenboek, rond de 36 kantjes aan "nuttige informatie" en nog 6 kantjes van mijn essay te schrijven. ik beloof dat jullie niet lang op avonturen hoeven te wachten, maar voor nu blijft het hier even bij.
ps. als je op de foto klikt kom je bij de originele link!

translation:
things i would do right now if i didn't have to write an essay: open my windows and write letters while the wind was dancing in my room, braid my hair, bike down to the fjord and look at it for hours and write more letters and make origami swans to put in the trees. i would go home and take my clothes inside and tonight i would have a party. & click on the pictures for their source!

3 comments:

  1. hahaha! "ik ben geen duitser"! hilarisch vind ik het altijd, die helmen :')

    ReplyDelete
  2. o ja nog een vraag: kun jij van die vogels vouwen? ik wou er namelijk heel veel maken en aan het plafond hangen, maar ik snap de tuts op internet niet, dus ik zoek iemand die het wel kan :')

    ReplyDelete
  3. jaa aan het plafond klinkt leuk! Ik wil de hele tuin ermee vol, of op z'n minst voor het raam :) Maar met mevrouw van dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=EbpaySv5EIk ging m'n eerste poging net best goed!

    ReplyDelete

comment (in english, dutch, norwegian or german + if you have a question, you might find the answer here):